Friday, August 6, 2010

angin rindu berhembus lagi...

2 3 hari ni...saya sangat sedih bila berbicara tentang sahabat.
mudah benar air mata mengalir,
mudah benar hati ini tersentuh...

dan kadang2 bila seseorang sahabat meninggikan suaranya sedikit pun,
mata saya sudah mula berair.
dah tak segan untuk menangis,
dalam keriuhan hampir 21 orang penghuni M09A...
dah tak segan untuk menyendiri,
dalam kebisingan setiap bicara yang berdesing.

minggu ini Allah mengajar saya satu pengajaran yang sangat penting.
penting pada saya, tak semestinya penting bagi orang lain.
namun yang pasti setiap kejadian yang berlaku adalah pengajaran yang sangat comel dari Allah.

rahsia tangisan iu tak mudah di gali,
tak mudah dibongkar, sehinggalah kita sendri merasakan indahnya sebuah tangisan.

namun yang pasti, biarppun remeh sebuah tangisan,
biarpun sedikit cuma kehadirannya dlam hidup sesetangah orang,
jangan pernah lupa yang bahawasanya tangisan yang takutkan Allah itu mampu memadamkan api neraka.

bukan hal 'tangisan' yang saya ingin bicarakan.
namun lebih dari itu.

saya selalu mendengar orang lain berkata,
"puas merintih mencari matahari dalam lebatnya hujan.tetapi tak jumpa....rupa-rupanya Allah nak hadiahkan pelangi pada akhirnya..."

hari ini seorang sahabat menghantar mesej pada saya,
"I put ur pic infront of my study place..pembakar semangat...hehe.caya x?"

subhanaAllah,
saya rasa inilah hadiah yang terhebat sekali Allah anugerahkan dalam kehidupan sebagai seorang sahabat.

sungguh!saya rindu semua...rindu agama yan...rindu sahabat2....
tambah2 bila menganjak ke bulan ramadan ni.
rindu nak bukak puasa sekali,
beratur panjang2.
solat terawih...
sungguh!saya rindu semua....
saya pasti akan kembali ke sana,bersama sahabat2...
insyaAllah...
untuk mengutip semula kenangan lalu,
biarpun tak kan berulang...
sekurang-kurangnya biarlah ada dalam memori.
sahabat,kita ibarat burung..
yang jauh merantau...berhijrah dari satu negeri ke negeri yang lain.
namun, kita akan bertemu semula kan?

saya sepertinya sudah menjadi pencinta kenangan.

amal,
entry ini untuk anda~
terima kasih,atas segalanya...

No comments:

Post a Comment